Vastauksia kevään 2023 palautteisiin
Toteutimme keväällä palautekyselyn, johon tuli yhteensä noin 100 vastausta. Kiitos kaikille vastanneille! CampusSportin palveluiden yleisarvosanan keskiarvoksi muodostui 4,28 (asteikolla 1–5).
Olemme jo tehneet joitain toimenpiteitä annetun palautteen perusteella. Pyrimme huomioimaan laajempia kehittämisehdotuksia tulevan lukuvuoden aikana. Lisäksi aiempien palautekyselyiden tapaan olemme vastanneet osaan avoimiin kysymyksiin tulleista palautteista.
Pitää ihmetellä yksinkertaisten asioiden korjaamisen hitautta. Aurumin yksi taljoista oli kuukausia viallinen ja vasta äskettäin se saatiin korjattua? Toivottavasti näihin puututaan nopeammin ja pyrittäisiin pitämään jonkinlaisia tarkastuksia laitteiden ja taljojen kunnosta. Semmoista ennaltaehkäisevää huoltoa ja toimintaa.
Tavoitteenamme on huomata huolto- ja korjaustarpeet mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, mutta valitettavasti iso osa vioista tulee ilmi vasta käyttötilanteissa. Näin ollen kannustamme ilmoittamaan kaikista huomatuista puutteista meille joko sähköpostitse info@campussport.fi tai suoraan henkilökunnallemme liikuntatiloissa. Aurumin taljan osalta tilanne oli se, että laitetoimittajan edustaja kävi paikan päällä useampaan kertaan, mutta laitteessa ollutta vikaa ei pystynyt korjaamaan esimerkiksi varaosalla. Ilmennyt vika palaa säännöllisin väliajoin ja vaatii siten aina laitteen huoltamista uudelleen. Muutamme käytäntöämme sen suhteen, miten viasta ilmoitetaan kuntosalilla. Jos laitteen huolto pitkittyy, vaihdamme ”huolto tilattu” -lapun tilalle tarkemman selvityksen tilanteesta, jotta käyttäjille ei turhaan jää virheellistä käsitystä, ettei tilanteeseen ole reagoitu.
Ryhmäliikunnat ovat erittäin monipuolisia ja innostavia! Joillekin tunneille kaipaisi tosin lisää vauhtia, nuoret opiskelijat kyllä jaksavat jumpata.
CampusSportin palvelut on tarkoitettu koko korkeakouluyhteisölle eli sekä opiskelijoille että henkilökunnalle. Myös opiskelijoiden joukko on moninainen ja ikäjakauma on laaja, vaikka ikä ei välttämättä määrittelekään sitä, kuinka intensiivistä tai vauhdikasta liikuntaa toivoo. On tietoinen valinta, että palvelutarjonnassamme on monenlaisia tunteja, joiden vaativuustasot vaihtelevat.
Sport Sirkalle pitäisi saada sisääntulon luokse pyörätelineet, joihin pyörän saa lukittua kunnolla runkolukituksella. Nyt edustalla ei ole lainkaan telineitä, tuulisella säällä pyörät kaatuilevat ja itse olen joutunut lukitsemaan pyörää liikennetolppiin lähistölle, että saan pyörän kunnolla lukittua.
Kiinteistön omistaja ei valitettavasti ole antanut lupaa sijoittaa pyörätelinettä Sport Sirkan eteen.
Voisiko Educariumille saada aamutunteja?
CampusSport ei ole Educariumin salin ainut käyttäjä, vaan OKL:llä (opettajankoulutus) on päivisin salin käyttöön etuoikeus, minkä takia CampusSport ei voi järjestää siellä ainakaan toistaiseksi aamu- tai päivätunteja.
Varaussysteemi on ehkä vähän hölmö ettei netin kautta voi ilmottautua kaikille paikoille, kun joillain suosituimmilla tunneilla kaikki netissä varattavat paikat menee alle tunnissa.
CampusSportin pilottivuonna 2016–2017 tuntivarausten osalta kokeiltiin useampia erilaisia vaihtoehtoja ja nykyiseen malliin (paikoista 70 % voi varata ennakkoon ja loput paikat jaetaan saapumisjärjestyksessä) päädyttiin käyttäjille teetetyn kyselyn pohjalta. Tausta-ajatuksena tässä mallissa on se, että liikkumista ei ole pakko suunnitella etukäteen, vaan myös spontaanimpi osallistuminen on mahdollista, kun kaikki paikat eivät ole ennakkoon varattavissa.
Voitteko järjestää tunnin x paikassa y aikana z, koska en nykyisin pääse lempitunnilleni kun se järjestetään huonoon aikaan?
CampusSport tarjoaa viikoittain yli 100 tuntia liikuntaa ja ohjaajina työskentelee noin 40 henkilöä. Lisäksi osa tunneista voidaan järjestää vain tietyssä liikuntatilassa. Liikunta-aikataulun kasaaminen on siten melkoista palapeliä, joten osa tunneista joudutaan järjestämään ns. huonompaan aikaan alkuiltapäivästä, myöhään illalla tai viikonloppuna. Toki on myös hyvin paljon henkilöstä kiinni, mikä aika koetaan hyväksi ja mikä huonoksi.
Palautetta hierontapalvelusta: on erikoista, että hieroja pyytää vastaanotolla asiakkaan henkilötiedot henkilötunnusta myöten. Terveyskyselyn ymmärrän ennen hierontaa, mutta mihin tarvitaan henkilötunnusta hierontakäynnillä? Muissa hierontapaikoissa en ole tällaiseen törmännyt.
Henkilötunnuksen kysyminen on lakisääteistä. Hieroja on terveydenhuollon ammattihenkilönä velvollinen pitämään kirjaa potilastapaamisistaan ja potilasasiakirjoja varten tarvitaan henkilötunnus, jotta potilas voidaan yksilöidä. Tämä vahvistaa sekä potilaan että hierojan oikeusturvaa esimerkiksi mahdollisissa hoitovirhetilanteissa. CampusSportin hierojat toimivat itsenäisinä yrittäjinä, joten kukin heistä vastaa itse kerättyjen henkilötietojen tietosuojakäytäntöjen mukaisesta käsittelystä.
Toivoisin että kuntosalien pukkareista ym. olisi nettisivuilla tarkemmat tiedot, esim. onko pukuhuoneissa lukitut kaapit jne.
Elokuussa avautuvilla uusilla nettisivuillamme tulee olemaan nykyistä tarkempia tietoja liikuntatiloista.
Olen jo aikaisemminkin kirjoittanut tästä mutta ei ole tullut muutosta siihen että Aurumin kuntosalin pukuhuoneiden kaapit, lattiat, vessat ja suihkut ovat aivan järkyttävässä kunnossa siisteyden kannalta ja toivoisin että asialle vihdoinkin tehtäisiin jotain.
Aurumin pukuhuoneet eivät ole CampusSportin ylläpitämiä, vaan pukuhuoneet ovat koko talon yhteisessä käytössä. Kiinteistön omistaja SYK vastaa niiden kalustuksesta ja siisteydestä. Olemme antaneet useita kertoja palautetta mm. puutteellisesta siivouksesta ja puuttuvista koukuista suihkutilassa. Käyttäjät voivat myös itse antaa palautetta SYK:lle lähettämällä sähköisen palvelupyynnön. Palvelupyynnön voi lähettää tämän lomakkeen kautta: https://sykoy.fi/ongelmia-kiinteistossa-tee-palvelupyynto/ (Vieraile ulkoisella sivustolla. Linkki avautuu uuteen välilehteen.)
CS 14.6.2o23